December Art Recipe for Finnabair

Hello,
December is Christmas month, so my Art Recipe project for this month is a Christmas decoration. I used elements related to the holidays, such as cones, spruce twigs, snowflakes, baubles, Christmas trees ... I encourage you to take part in the challenge and to interpret the Moodboard, which you can find on the Finnabair blog.
My project is based on a circle shape. I decided to create a wreath around it, with sticks, bark, cones, but also decorative HDF elements and green twigs. Decorations such as small tenement houses, snowflakes, Christmas trees and the base itself were covered with white gesso. I glued all the elements with Heavy Body Gel. For coloring, I used paint from the Sparks series in Green Goblin, one of the Rust Effect Paste and a bit of Liquis acrylic paint Burnt Sienna. The sparks paint glistens on the sticks and twigs;)) I hope you like such decorations using what nature has provided.

Witajcie,
Grudzień jest bożonarodzeniowym miesiącem, dlatego mój projekt do Art Recipe na ten miesiąc to właśnie świąteczna dekoracja. Elementy, które kojarzą mi się ze świętami, czyli szyszki, świerkowe gałązki, śnieżynki, bombki, choineczki... Zachęcam Was do wzięcia udziału w wyzwaniu i do swojej interpretacji Moodboardu, który znajdziecie na blogu Finnabair.
Mój projekt powstał na bazie w kształcie koła. Wokół postanowiłam stworzyć wianek, na którym znalazły się patyczki, kora, szyszki, ale też dekoracyjne elementy HDF i zielone gałązki. Dekory takie jak małe kamieniczki, śnieżynki, choineczki i samą bazę pokryłam białym gesso. Wszystkie elementy naklejałam Heavy Body Gel. Do kolorowania wykorzystałam farbą z serii Sparks w kolorze Green Goblin, jedną z past Rust Effect Paste oraz odrobinę liquis acrylic paint Burnt Sienna. Na drewienkach i gałązkach pięknie lśni farba sparks;)) Mam nadzieję, że lubicie takie dekoracje z wykorzystaniem tego co dała natura.







Hugs/ Ściskam,
Kasia Salmanowicz

Komentarze

Popularne posty