Romantic box for Finnabair + TUTORIAL

 Hello;))

Do you like using natural elements in your mixed media projects? I like very much! In addition, on the lid of my wooden box, I decided to use dry sticks;)) There is the window with HDF shutters. For this a bit of lace, small paper flowers and metal accessories from Finnabair.

I secured the whole box with White Gesso and other elements with Clear Gesso. For coloring I used Impasto paints in two colors - Dark Chocolate and Boudoir Pink, some Liquid Acrylic Paint and finally a beautiful metallic paint Spring Blossom that added a bit of sparkle. 

I also used wonderfully shiny cabochons and thoroughly whitened the whole composition. Check out the tutorial with all the tips.


Witajcie!

Lubicie wykorzystywać naturalne elementy w Swoich mixed mediowych projektach? Ja bardzo! Dlatego na wieku mojego drewnianego pudełka postanowiłam wykorzystać suche patyczki;)) To tego okno z okiennicami z materiału HDF. Do tego odrobina koronki, drobne papierowe kwiatki i metolowe dodatki od Finnabair.

Całość zabezpieczyłam gesso clear i white. Do pokolorowania wykorzystałam farby Impasto w dwóch kolorach, trochę farby liquid acrylic paint i na koniec farba metaliczna, która dodała nieco blasku. Użyłam też cudownie lśniących kaboszonów, a całość dokładnie wybieliłam. Zapraszam na tutorial ze wszystkimi wskazówkami.








TUTORIAL:

Have a nice day/ miłego dnia,
Kasia Salmanowicz

Komentarze

Popularne posty