Tenement house for Mixed Media Place - Mediowa kamieniczka

Hi everyone!

Today I’d like to present you my last project for Mixed Media Place. It was an extremely creative year for me with wonderful products and incredibly talented people. Fortunately, this is not the end of my adventure with Finnabair mediums;))

The project was created based on MMP moodboard for September. It is full of greenery, but also beautiful shades of brown, leaves and natural elements. This climate definitely appeals to me. Today I made a mini tenement house on a base with a stand and whole bunch of various accessories. There are both metal additions and HDF decors, pieces of cotton fabric, glass cabochons and between them textural paste, which perfectly fits the gaps.

I glued all the elements with Heavy Body Gel, which is definitely my favorite. At the very beginning, most of elements were lightly covered with white gesso and after drying I created a composition. Then I could color the dry whole. In addition to acrylic paints, I used beautiful waxes that gave a metallic finish and delicately highlight some elements. Finally, small dots of white and black acrylic paint.


Witajcie!

Dzisiaj przedstawiam Wam mój ostatni projekt dla Mixed Media Place. Był to dla mnie niezwykle twórczy rok z cudownymi produktami  i niesamowicie zdolnymi osobami.  Na szczęście to nie koniec mojej przygody z mediami Finnabair;))

Projekt został stworzony w oparciu o wrześniowy moodboard MMP. Pełno w nim zieleni, ale też pięknych odcieni brązu, liści i naturalnych elementów. To klimat jaki zdecydowanie do mnie przemawia. Wykonałam dzisiaj mini kamieniczkę na podstawce z całą masą przeróżnych dodatków. Są tutaj zarówno metalowe dodatki, jaki i dekory HDF, kawałki bawełnianej tkaniny, szklane kaboszony, a pomiędzy nimi pasta tekstualna, która świetnie wypełnia szczeliny.

Wszystkie elementy kleiłam za pomocą Heavy Body Gel, który jest zdecydowanie moim faworytem jeśli chodzi o media klejące. Większość elementów na samym początku pokryłam delikatnie białym gesso, a po wysuszeniu stworzyłam kompozycję. Wyschniętą całość mogłam pokolorować. Oprócz farb akrylowych użyłam pięknych wosków, które dały metaliczne wykończenie i delikatnie podkreśliły wypukłości. Na koniec drobne kropeczki z białej i czarnej farby akrylowej.







Moodboard:

Hugs/ Ściskam,
Kasia Salmanowicz




Komentarze

Popularne posty