Fleeting moments for Dusty Attic - Ulotne chwile

Hello!

Today I have for you my notebook cover made for Dusty Attic. I think, that ordinary everyday things may look unusually and very attractively. It’s also a great gift idea for someone special. Something practical and by the way an interesting decoration.

I covered the notebook cover with a white gesso. First of all to protect the surface from water. I used a gel medium to stick the lace and a lot of chipboards from Dusty Attic. To this HDF elements, art stones and a few paper flowers. Everything at the beginning also painted a thin layer of white gesso to do one color of everything. Later I used pink acrylic paint and a little mist in a golden brown color. Finally, I brightened everything to get all the textures in this project.

I used here beautiful patterns of Dusty Attic chipboards full of flourishes and leaves. They fit so many projects that it’s hard to decided at times;))
I hope you like these ways of decorating everyday items. Mixed media allow you to change everything. So it was this time.

---

Hej!
Dzisiaj pokazuję Wam okładkę notesu wykonaną dla Dusty Attic. Myślę, że zwykłe rzeczy codziennego użytku mogą wyglądać nietypowo i bardzo atrakcyjnie. To też świetny pomysł na prezent. Coś praktycznego, a przy okazji ciekawa dekoracja.
Okładkę notesu pokryłam białym gesso. Przede wszystkim po to, aby zabezpieczyć powierzchnię przed działaniem wody. Za pomocą gel medium nakleiłam koronkę i mnóstwo tekturek z Dusty Attic. Do tego elementy hdf i kilka kwiatków. Wszystko na początku również przemalowałam cienką warstwą białego gesso, aby ujednolicić kolory. Później wykorzystałam różową farbę akrylową i odrobinę mgiełki w kolorze złocistego brązu. Całość i tak na koniec rozjaśniłam, aby wydobyć wszystkie tekstury  w tym projekcie.
Wykorzystałam tu piękne wzory tekturek pełne zawijasów i listków. One pasują do tak wielu projektów, że aż ciężko się momentami zdecydować;))

Mam nadzieję, że lubicie takie sposoby dekorowania codziennych przedmiotów. Mixed media pozwalają odmieniać wszystko. Tak było i tym razem.










Have a nice day,
Kasia Salmanowicz



Used in this project:
Corner Flourish #1
Foliage #1
mini Tags #3 BLACK
Key To My Heart
Decorative Frame #5

Komentarze

Popularne posty