The power of light for Finnabair + TUTORIAL

Welcome to the New Year!

I hope you are feeling great after Christmas. I come to you with an energetic canvas in expressive colors. It's full of various light bulbs. Maybe it will add some shine to me on these cloudy, gray days that usually occur in Poland at this time of year.

To create this project, a square canvas was used, along with a large light bulb made of HDF material, Finnabair cardboard, little light bulbs made from moulds and, of course, the irreplaceable metal embellishments. I glued this elements using two types of gel - Heavy Body Gel and Soft Gloss Gel.

After drying, I covered everything with a thin layer of Clear Gesso and started coloring my project. I used Liquid acrylic Paints in four colors - Ink Black, Burnt Sienna, Tiger Orange and Carmine. All mixed with water gave a really interesting effect. Lots of white on this end.

Please watch the video tutorial on YouTube.


Witajcie w Nowym Roku!

Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci po świętach i z nową energią wkraczacie w styczeń. Ja przychodzę do Was z energetyczną kanwą w wyrazistych kolorach. Pełno na niej przeróżnych żaróweczek. Może doda mi trochę blasku w te pochmurne szare dni, jakie o tej porze roku zwykle są w Polsce.

Do stworzenia tego projektu wybrałam kwadratową kanwę, a do tego dużą żarówkę z materiału HDF, tekturki Finnabair, elementy zrobione z foremek i oczywiście niezastąpione metalowe dodatki Finn. Całość kleiłam za pomocą dwóch rodzajów gelu – Heavy Body Gel i Soft Gloss Gel.

Po wysuszeniu pokryłam wszystko cienka warstwą Clear Gesso i zabrałam się za kolorowanie mojego projektu. Wybrałam do tego farby Liquid Acrylic Paint w czterech kolorach- Ink Black, Burnt Sienna, Tiger Orange i Carmine. Całość wymieszana z wodą dała naprawdę ciekawy efekt. Do tego na koniec dużo bieli. Zapraszam Was na tutorial.








TUTORIAL:

Komentarze

Popularne posty