Royal frames for Finnabair + TUTORIAL

Hello,

Today I would like to show you my new project, fully matte. I made the whole composition on theHDF base with a slightly decorative frame. As the first layer, I glued fragments of an old book. To stick it, I used one of the gels available in the Mixed Media Place store. All links to the products you can find under the post.

To create the composition, I used beautiful frames that were created from new Finnabair moulds. They have great shapes, so I feel that I will reach for them often. I used many different types of fabrics and laces, which I combined with dry sticks and metal accessories with a floral motif.

To color the whole mixed media project I chose matte acrylic paints from the Impasto series. I chose three colors that I combined with water to give a very delicate effect. At the end  I whitened it with white gesso. I invite you to watch the video tutorial on the my YouTube channel.


Cześć

Dzisiaj chciałabym Wam pokazać mój nowy projekt, w pełni matowy. Całą kompozycję wykonałam na bazie HDF z delikatnie dekoracyjna ramką. Jako pierwszą warstwę nakleiłam fragmenty starej książki. Do jej przyklejenia użyłam jednego z żeli dostępnych w sklepie Mixed Media Place. Wszystkie linki do użytych produktów znajdziesz pod postem.

Do stworzenia kompozycji użyłam pięknych ramek, która powstały z nowych foremek Finnabair. Mają świetne kształty więc czuję, że będę po Ne sięgać bardzo często. Wykorzystałam wiele różnego rodzaju tkanin i koronek, które połączyłam z suchymi patyczkami i metalowymi dodatkami z roślinnym motywem.

Do pokolorowania całości wybrałam matowe farby akrylowe z serii Impasto. Wybrałam trzy kolory, które połączyłam z wodą, aby dały bardzo delikatny efekt. Na koniec całości tak mocno wybieliłam białym gesso. Zapraszam do oglądania filmu na moim kanale YouTube.





TUTORIAL:


Have a nice day,
Kasia Salmanowicz


Komentarze

Popularne posty