Mixed media tag for Finnabair + TUTORIAL

 Hi,

today I created mixed media tag for you using new moulds from Finnabair. There are 10 designs among the new release! This time I chose two types of cogs, which are actually quite large, and also wonderful mini frames and wings.

I decided to combine these elements with metal wire, chipboard and natural elements. The whole thing was properly secured with a White Gesso and Heavy Body Gel. So, with the help of modeling paste, I applied a pattern from the stencil to the base of my tag.

After gluing all the elements, I painted the whole design in several ways. One of them was the use of Old Walls texture pastes. Three colors with embedded particles, which makes the colored surface rough. Then, after drying, I added black liquid acrylic paint, and then I brightened the whole with white gesso.

I invite you to a movie in which you can watch everything carefully. Do you have your favorite moulds from the new Finnabair release?

Cześć,

dziś przygotowałam dla Was mixed mediowy tag z wykorzystaniem nowych foremek od Finnabair. Wśród nowości jest aż 10 wzorów, ja tym razem postawiłam na dwa rodzaje trybików, które faktycznie mają dość duże rozmiary, do tego cudowne rameczki oraz skrzydła. 

Te elementy postanowiłam połączyć z metalowym drutem, tekturkami oraz naturalnymi elementami. Wszystko to odpowiednio zabezpieczyłam białym gesso i naklejałam za pomocą Heavy Body Gel. Przedtem jednak za pomocą pasty modelującej nałożyłam wzór z szablonu na bazę mojego taga. 

Po naklejeniu wszystkich elementów całość malowałam na kilka sposobów. Jednym z nich było wykorzystanie zetsaw past strukturalnych Old Walls. Trzy kolory z zatopionymi drobinkami, przez co kolorowana powierzchnia staje nie chropowata. Następnie po wysuszeniu dodałam farbę liquid acrylic w kolorze czarnym, następnie całość bardzo mocno rozjaśniałam białym gesso. 

Zapraszam Was na film, gdzie wszystko można dokładnie obejrzeć. A wy, macie już swoje ulubione foremki z nowego wydania Finnabair? 







TUTORIAL:

Have a nice day/ Miłego dnia,
Kasia Salmanowicz




Komentarze

Popularne posty