Journal cover for Finnabair - okładka journala + TUTORIAL


Hello everyone!
My today’s project that I want to share with you is the mixed media notebook cover. Normal everyday item in an unusual edition;))
To create the whole decoration I used scrapbooking paper which I secured with Clear Gesso. This gives a colorless protective surface that prevents water from soaking in. Then I applied gold-colored Icing Paste. A wonderful, shiny effect combined with Finn stencils.
A also used metal embellishments – flowers and mini napkin, a chain of hdf material, fragments of white fabric, two types of cabochons and art stones in two sizes. After drying in w few points, I added liquid acrylic paint and metallic paint.
At the end I whitened everything, splashed and added stamp with the text. All  materials used in this project you will find in Mixed Media Place store. The process of creating my notebook cover is waiting on You Tube. I invite you to watch;))

Witajcie,
Mój dzisiejszy projekt, którym chce się z Wami podzielić jest mixed mediowa okładka notesu. Zwykły przedmiot codziennego użytku w nietypowym wydaniu;))
Do stworzenia całej dekoracji wykorzystałam papier do scrapbookingu, który zabezpieczyłam Clear Gesso. Daje to bezbarwną powierzchnię ochronną, która zabezpiecza przed wsiąkaniem wody. Następnie nałożyłam Icing Paste w kolorze złota. Cudowny, lśniący efekt w połącznie z szablonami Finn.
Wykorzystałam również metalowe dodatki – kwiaty i serwetkę, do tego łańcuch z materiału hdf, fragmenty białej tkaniny, dwa rodzaje kaboszonów oraz Art Stones w dwóch wielkościach. Po wysuszeniu w kilku punktach dodałam liquid acrylic paint oraz farbę metaliczną.
Na koniec wszystko wybieliłam, pochlapałam oraz dodałam stempel z tekstem. Wszystkie wykorzystane materiały znajdziecie w Mixed Media Place, a proces powstawania mojej okładki notesu zobaczycie na filmie. Serdecznie zapraszam do oglądania;))










TUTORIAL:


Hugs/ Ściskam,
Kasia Salmanowicz


Komentarze

Popularne posty