Art with heart for Finnabair - Art Recipe


Hello mixed media people!
Today’s project is inspired by Art Recipe by Finnabair;)) There are a lot of metal embellishments, metallic paint, cracking textural paste, art stones and all in wonderful brown color with delicate cobalt shades.
I applied the pattern from Finnabair stencil to the square canvas with texture paste. I did the same on the HDF heart. Then at several points I added a white, cracking paste. Later I started to glue individual  elements. Natural wooden sticks were found here. They stick perfectly with Heavy Body Gel.
Then I added a base of heart and beautiful metal accessories that I like to use so much in my creative projects. Links to this you can find below. In addition, several cogs and swirls from HDF material. To comfortably color the whole, I covered the individual elements with Clear Gesso. It is colorless and matt surface. This allows you to give a completely different effect to objects that initially had a completely different look. With the help of Heavy Body Gel I glued everything together, focusing on the main point, which is the heart.
For coloring, I used one of my favorite paints – liquid acrylic paint in shade of brown. I diluted it with water, thanks to which the color gently melted on patterns from the stencil and some details of my project. In several places I added metallic paint and art stones in two sizes. Add a little gold wax, a few splashes of white Impasto paint and black gesso mixed with water. The whole looks like this;))

Hej, witajcie!
Dzisiejszy projekt inspirowany jest Art  Recipe prosto od Finnbair;)) Jest tu mnóstwo metalowych elementów, farba metaliczna, pękająca pasta strukturalna, kamyczki, a całość w cudnych odcieniach brązu z delikatnymi kobaltowymi odcieniami.
Na kwadratową kanwę nałożyłam wzór za pomocą maski i pasty teksturalnej. To samo zrobiłam na bazie serca HDF. Następnie w kilku punkach dodałam białą, pękającą pastę. Później zaczęłam przyklejać poszczególne elementy. Znalazły się tu suche, naturalne patyczki drewniane. Idealnie trzymają się dzięki Heavy Body Gel.
Następnie dodałam serduszko i piękne metalowe dodatki, które tak bardzo lubię wykorzystywać w swoich projektach. Linki do tych dodatków znajdziecie niżej. Oprócz tego kilka trybików i zawijasów z HDF-u. Aby wygodnie pokolorować całość, pokryłam poszczególne elementy Clear Gesso. Jest bezbarwne i matowi powierzchnię. Pozwala to na nadanie zupełnie innego efektu przedmiotom, które początkowo miały zupełnie inne wygląd. Za pomocą Heavy Body Gelu nakleiłam wszystko razem, koncentrując się na punkcie głównym, jakim jest serce.
Do kolorowania wykorzystałam jedną z moich ulubionych farb – liqiud acrylic paint w odcieniu brązu. Rozcieńczałam ją wodą, przez co kolor delikatnie rozpływał się m.in. na wzorach z szablonu i poszczególnych detalach pracy. W kilku miejscach dodałam metalicznej farby i kamyczków w dwóch rozmiarach. Do tego odrobina złotego wosku, kilka chlapnięć z białej farby Impasto i czarnego gesso zmieszanego z wodą. Całość wygląda tak;))











October Art Recipe


Have a nice day/ Miłego dnia,
Kasia Salmanowicz


Komentarze

Popularne posty