Blue box for Dusty Attic - błękitne pudełeczko

Hello everybody!

Do you know Dusty Attic moodboard for this month? Our design team present you a lot of beautiful inspirations. What’s your propositions? Today I have for you wooden box in a circle shape with decorative lid. Whole composition in blue color with delicate beige accents and Dusty Attic chipboard.

At the beginning I covered whole elements with white gesso. With chipboard I used metal embellishments, hdf decors and paper little flowers. There are also natural elements like wooden sticks.  I got a little bit of sisal between all the elements. After drying, I glued the whole with a heavy body gel.

I like very much coloring with acrylic paints, so I used it here. I blended blue acrylic paint with water. Then my paint is more fluid and inaccurate, giving interesting effects after drying. There, I dried the blended acrylics and then again I splashed in some places.
I whitened the edges using white gesso. A also added black paint emphasizing only the contours of individual elements. To this stamps in several places and finished!



Hej, witajcie!

Znacie ‘moodboard’ Dusty Attic przygotowany na ten miesiąc? Nasz design team prezentuje swoje projekty. Ciekawe jakie wy macie pomysły? Ja dzisiaj przygotowałam drewniane, okrągłe pudełeczko z bogato udekorowanym wiekiem. Wszystko w odcieniach błękitu z beżowymi akcentami i tekturkami oczywiście.

Na początku wszystkie elementy zabezpieczyłam białym gesso. Oprócz tekturek użyłam też kilku metalowych dodatków, elementów z hdf i papierowych, drobnych kwiatków. Są tu też naturalne drewniane, nieduże patyczki. Pomiędzy wszystkie elementy wplątałam trochę sizalu. Po wysuszeniu całość przyklejałam za pomocą heavy body gelu.

Bardzo lubię malować farbami akrylowymi, dlatego i tym razem ich użyłam. Farbę mieszałam na talerzyku z odrobiną wody. Dzięki temu farba jest bardziej płynna i niedokładnie kryje, dając przy tym ciekawe efekty po wysuszeniu. Tam zmiksowane akryle wysuszyłam, a następnie pochlapałam ponownie w niektórych miejscach.


Rozjaśniłam też brzegi białym gesso. Pomimo tego bardzo delikatnie dodałam czarnej farby podkreślając jedynie kontury poszczególnych elementów. Do tego stemple w kilku miejscach i skończone!









Moodboard:

Have a nice day/ Miłego dnia,
Kasia Salmanowicz
Used in this project:

Komentarze

Popularne posty